Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm + AF-S DX VR NIKKOR 55-200mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm + AF-S DX VR NIKKOR 55-200mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

xlauranne 31-05-2011
Heb mijn nikon D5000 nu ongeveer een maand en ben er heel blij mee. Ik zat te twijfelen tussen Canon en Nikon. Ben toen toch voor Nikon gegaan omdat ik een mooie aanbieding tegen kwam. Heb er zeker geen spijt van. Menu is makkelijk voor beginners, zoals ik. Het is mijn eerste spiegelreflex camera en vind hem makkelijk in gebruik. Moet nog leren zonder auto stand te fotograferen maar vind de foto's nu ook al super! De tweede lens had ik zeker nodig omdat ik veel foto's van dieren en natuur maak. Zou eigenlijk zelfs nog de 70-300 willen.

Binnenkort ga ik naar Turkije en kijk er naar uit om mooie vakantie foto's te maken. :) Hier een aantal foto's die ik de eerste dag heb gemaakt met mijn camera:

Groetjes Lauranne.

jaapie-jo 09-02-2011
Na maanden van gewik en geweeg tussen een Pentax KX, een Nikon D3100 en een Nikon D5000 met de daarbij passende tele-zoom objectieven van 50/55-200 mm, heb ik uiteindelijk door een aanbieding besloten om een kit van de Nikon 5000D in combinatie met de lenzen 18-55 VR en 55-200 VR te kopen.

Ik heb daarvoor € 655,-- betaald. SD-kaarten en passende UV-filters had ik reeds in bezit.

Ik ben redelijk ervaren met het analoog fotograferen met spiegelreflexcamera’s.

In een duister verleden fotografeerde ik analoog met een Olympus OM-30 met de daarbij behorende lenzen en Cokin filters. Digitaal heb ik alleen met ultrazoom camera’s gefotografeerd.

Dit was niet geheel naar mijn tevredenheid in vergelijking met mijn analoge ervaringen met spiegelreflexcamera’s.

De Nikon D5000 is een geweldige camera met de door mij daarbij aangeschafte VR-lenzen.

Ik heb in korte tijd reeds vele foto’s met beide lenzen op diverse iso-waarden met diverse sluitertijden en diafragma’s geschoten.

Het resultaat is geweldig. Ik fotografeer het liefst zonder flits met hoge iso-waarden. De uitkomsten hebben mij verrast.

De body van de camera voelt goed en stevig aan en ligt goed in de hand. De lenzen voelen door het plastic wat sponziger aan maar werken perfect.

Over de degelijkheid kan ik niks zeggen gezien het feit dat ik de camera nog maar kort in mijn bezit heb.

De bediening van de camera is een fluitje van een cent want deze wijst zichzelf. Wel even de handleiding lezen. In elke scène kun je naar believen de instellingen gemakkelijk aanpassen.

Ik heb de Nikon D5000 genomen i.p.v. de Nikon D3100 vanwege het kantelbare display.

Het enige minpuntje is wel dat de camera ernstig trager is bij het gebruik van Live-view.

Canon is in dit verhaal niet opgenomen omdat ik om onduidelijke redenen altijd al, zowel analoog als digitaal, iets tegen Canon heb.
Dit vloeit puur voort uit een bepaald gevoel zonder onderbouwing.

Een advies: Mocht u een Nikon willen kopen, neem er dan VR-lenzen bij.

Bent u een natuurfotograaf of vliegtuigspotter, neem dan een VR telezoom-objectief tot minimaal 300 mm.

Ik hoop dat u net zoveel plezier van een Nikon hebt als ik.

R. van Noord 14-01-2011
Het is een prachtig toestel en beviel mij goed totdat de sluiterknop zijn werk niet meer wilde doen. De standaard Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR lens zat vanaf de aankoop een lichte beweging in waarvan ik dacht dat dat normaal was. Nu hij echter voor onderzoek weg moest bleek dat er een kunstofring in de lens gebroken te zijn. Volgens Nikon de schuld van de klant. Kosten 146,37. Gezien het feit dat het toestel zorgvuldig is behandeld en nooit gevallen of gestoot heeft kan de oorzaak daar niet aan liggen. Toch geeft Nikon geen garantie binnen het jaar. Een zeer slechte service en kwalitatief dus zeer slecht.